Visualisera ServiceNow data med Analytics Plus
Inuits leverantör ManageEngine laserar en integration mellan deras analysverktyg Analytics Plus och ServiceNow och kommer med 150+ färdiga dahsboards och rapporter.
Inuits leverantör ManageEngine laserar en integration mellan deras analysverktyg Analytics Plus och ServiceNow och kommer med 150+ färdiga dahsboards och rapporter.
I höst arrangerar Inuit AB tre TechTalk sessioner online på temat CMDB (configuration management database) som är en central del i många verksamheters servicedesk. Som expert inom området kommer du möta Linn Leneklint, IT-chef på Basalt AB, som har skrivit e-boken CMDB guiden- från teori till praktik.
Desktop Central är en unified endpoint management (UEM) lösning som hjälper organisationer att hantera servrar, bärbara och stationära datorer, mobiler och surfplattor från en central plats. Nu kommer Desktop Central som molntjänst så verksamheter som föredrar molntjänster snabbt kan komma igång.
Inuit etablerar sig i Malmö för att ytterligare öka sin lokala närvaro i Skåne. Nu finns vi i nya lokaler på Epic Malmö, Nordenskiöldsgatan 11.
I den situation världen befinner sig i just nu har IT fått en allt viktigare roll då digitaliseringen har påskyndats vilket lett till nya utmaningar. Med anledning av det anordnar vi tillsammans med ManageEngine en virtuell IT-konferens i juni som de heter ITCON Digital.
Coronaviruset (Covid-19) har ändrat vardagen för många runt om i världen och vi har snabbt fått anpassa hur vi lever våra liv för att bromsa spridningen av viruset. Många organisationer har fått ställa om till att låta personalen arbeta hemifrån. Få tips på vad du som jobbar med IT kan göra för att skydda din personal från att utsättas för säkerhetsrisker när de jobbar hemifrån.
Varje år vide den här tidpunkten släpper Trustwave sin omfattande säkerhetsrapport som baseras på data och analyser från Trustwaves system och säkerhetsexperter. Rapporten ger en omfattande inblick i olika fenomen, trender och statistik som formar utvecklingen inom cybersäkerhet och med den insikten kan du förbereda sin organisation på att försvara sig mot ständigt förändrande cyberhot.
Inuits tillverkare ManageEngine lägger till funktionalitet för sårbarhetsanalys i sin unified endpoint management (UEM) lösning Desktop Central. Den nya funktionen vulnerability management gör det inte bara möjligt att upptäcka sårbarheter i IT-miljön utan även möjligheten att neutralisera sårbarheten direkt i Desktop Central.
Inuit deltar på eventet H.O.U.S.E 2020 som anordnas av Inuits partner Hi5 för sjunde året i rad. Inuit kommer prata om hur organisationer kan och bör skapa en mer enhetlig hantering av sina klienter, servrar och mobiler. Det är den riktningen det går åt enligt Gartner och det medför inte bara en effektivare hantering utan ökar även säkerheten.
ManageEngines lösning för nätverks- och serverövervakning, OpManager, har testats av RouterFreak, en site där nätverkstekniker kan lära sig grunderna i nätverk, verktyg, konfigureringstips och produktrecensioner. Recensenten var imponerad av de omfattande funktioner som erbjuds i OpManager och gav betyget 4,6/5.
Inuits tillverkare ManageEngine har erhållit flera utmärkelser för sina framstående IT-lösningar och nu senast är det Info-Tech Research Group som utsett Desktop Central till Champion i IT asset management (ITAM).
ManageEngines ITSM-lösning ServiceDesk Plus utnämns till Customers' Choice for IT Service Management Tools på Gartner Peer insights. Tack alla kunder som gjort det möjligt!
ManageEngine Desktop Central har utsetts av Gartner att ingå i Magic Quadrant 2019 för Unified Endpoint Management Tools för andra året i rad.
Inuits tillverkare ManageEngine meddelar att Forrester Research har utsett ManageEngine till en av de “providers that matter most” inom enterprise service management (ESM) och unified endpoint management (UEM).
Inuits tillverkare ManageEngine, kommer med ny funktionalitet i RecoveryManager Plus, en lösning för backup och recovery av Active Directory och Exchange, där du nu kan säkerhetskopiera och återskapa innehåll i SharePoint Online och OneDrive for Business.
Kalix kommun intervjuas i en artikel i Framtidens Kommuner & Regioner om hur ManageEngines produkter från Inuit underlättar deras vardagliga arbete. Tidigare hade de svårt att hinna med alla uppgifter, men nu hinner de med alla ärenden och kan vara mer proaktiva i sin IT-hantering och support vilket ger en högre servicegrad.
Site24x7 lanserar integration mot Microsoft Teams för att användare ska kunna få aviseringar i Teams. Fråga Site24x7 chatbot om driftsstatus för servrar och applikationer; visualisera data och kommunicera direkt i Teams.
Med ManageEngines ITSM-lösning ServiceDesk Plus får verksamheter en enhetlig hantering över alla avdelningar servicedeskar. - Hanterar servicedeskar över affärsfunktioner på en gemensam plattform - Ger en enhetlig ärendehantering för användare - Sätt upp en unik servicedeskinstans på mindre än 60 sekunder
Vi bjuder in dig till ett seminarium i Stockholm tillsammans med ManageEngine med fokus på säker och effektiv hantering av alla typer av enheter (datorer, servrar, mobiler, surfplattor...). Vi kallar det unified endpoint management. Välkommen!
Vi bjuder in till en webcast den 25 oktober där du kommer få ta del av tips och rekommendationer för att stärka säkerheten i Active Directory och hybrida miljöer. Talare: Derek Melber, Microsoft MVP.