Gå direkt till innehåll
Forrester Research utser ManageEngine till en av de främsta inom Enterprise Service Management och Unified Endpoint Management

Pressmeddelande -

Forrester Research utser ManageEngine till en av de främsta inom Enterprise Service Management och Unified Endpoint Management

Inuits tillverkare ManageEngine meddelar att Forrester Research har utsett ManageEngine till en av de “providers that matter most” inom enterprise service management (ESM) och unified endpoint management (UEM). Forrester Wave-rapporterna säger kortfattat:

  • Enterprise Service Management, Q4 2019: ease of use as a strength of ServiceDesk Plus.
  • Unified Endpoint Management, Q4 2019: Desktop Central "excels in traditional and modern device management."

De två Forrester Wave-rapporterna identifierar och utvärderar de mest framstående leverantörer inom ESM och UEM och hjälper organisationer att bedöma de olika alternativen på marknaden. De två teknologierna blir alltmer betydelsefulla eftersom fler organisationer väljer ESM för att förbättra den totala användarupplevelsen och produktiviteten samtidigt som de väljer UEM för att hantera och säkra sina endpoints.

"Vi tror att Forresters erkännande är en bekräftelse av vår position som en ledande leverantör av lösningar för IT-management," sägerRajesh Ganesan, vice president på ManageEngine. "Med ServiceDesk Plus kan alla organisationer snabbt ta beprövade funktioner för IT-servicehantering och best practice och utvidga dem till alla avdelningar. Med Desktop Central kan de centralisera hanteringen och säkerheten för alla sina servrar, datorer och mobila enheter. Och organisationer som använder båda lösningarna kommer att dra nytta av synergier som utökar deras ESM- och UEM-kapacitet."

Inuit som är ManageEngines nordiska partner ser positivt på utvecklingen hos ManageEngine: ”Det synliggör hur ManageEngines lösningar gör det möjligt för organisationer att få en smidigare och enklare hantering av sin IT-miljö med högre säkerhet, samt erbjuda en bättre service mot sin personal” säger Erik Tjärnkvist, Produktchef ManageEngine på Inuit.

ManageEngine i Forrester Wave rapporter

ServiceDesk Plus har visat sig vara en idealisk lösning för organisationer som vill införa ESM. Forrester noterar i sin ESM Wave-rapport: "ManageEngine’s strength lies in its ease of use. From portal configuration to workflow creation to integration into other systems, customers report the ability [to] get it up and running in minutes. …ServiceDesk Plus is a good fit for organizations looking to rapidly build out basic service management capabilities at a manageable cost."

Med Desktop Central strävar ManageEngine efter att erbjuda en av de starkaste UEM-lösningarna på marknaden för endpoint management av olika operativsystem och enhetstyper. Forrester noterar i sin UEM Wave-rapport: "ManageEngine excels in traditional and modern device management. …ManageEngine has a strong solution for client management of ChromeOS, macOS, and Windows 10, featuring granular patching capabilities that include third-party patch management, legacy software deployment and a unique OS deployer that enables fast imaging irrespective of the hardware. The solution also has native vulnerability management and browser security."

Integration ger tydliga fördelar för kunderna

Eftersom digital transformation driver tekniken djupare i alla affärsfunktioner erbjuder integrationen mellan ServiceDesk Plus och Desktop Central distinkta fördelar för organisationer som använder båda lösningarna. Exempelvis möjliggör integrationen av ManageEngines UEM- och ESM-funktioner smidig utrullning av enheter och andra användares on-boarding aktiviteter där IT, HR, fastigheter och andra avdelningar arbetar tillsammans på ett enda ärende.

Med sina UEM- och ESM-lösningar har ManageEngine nu placerats i de tre senaste Forrester Wave-rapporterna. Tidigare inkluderades ManageEngines lösning för privileged account management, Password Manager Pro, i Forrester Wave: Privileged Identity Management, Q4 2018. I den rapporten inkluderade Forrester ManageEngine bland leverantörer med beskrivningen "a thought-leading, productized portfolio of products and services. We included PIM vendors that demonstrated native security thought leadership and native security solution strategy execution by regularly updating and improving their productized product portfolio."

Relaterade länkar

Ämnen

Kategorier


Om Inuit AB 
Inuit AB är en distributör och generalagent specialiserad på produkter för drift och säkerhet för IT-system. Huvudfokus för verksamheten är att skapa kundnytta genom ökad produktivitet och säkra IT-plattformar. Lösningarna spänner över områden såsom ITSM-helpdesk, hantering av klienter och mobila enheter, nätverks- och serverövervakning, molntjänster, IT-säkerhet, och Active Directory. Tillverkare som Inuit representerar är BullWall, Grey Wizard, ManageEngine, New Boundary, Trustwave, och Zoho. Inuits webbsida: www.inuit.se


Kontakter

Erik Tjärnkvist

Erik Tjärnkvist

Produktchef ManageEngine Produktansvarig för ManageEngine på Inuit 08-753 05 10
Markus Arvidsson

Markus Arvidsson

Presskontakt Marketing Manager Marknadsföring och PR 08-753 05 10

Relaterat innehåll

Kalix kommun effektiviserar it-arbetet med produkter från ManageEngine

Kalix kommun effektiviserar it-arbetet med produkter från ManageEngine

Kalix kommun intervjuas i en artikel i Framtidens Kommuner & Regioner om hur ManageEngines produkter från Inuit underlättar deras vardagliga arbete. Tidigare hade de svårt att hinna med alla uppgifter, men nu hinner de med alla ärenden och kan vara mer proaktiva i sin IT-hantering och support vilket ger en högre servicegrad.

Som vanlig användare får du en portal där du får tillgång till alla tjänster organisationen erbjuder dig inklusive kunskapsdatabas.

Nu kommer Enterprise Service Management till ServiceDesk Plus

Med ManageEngines ITSM-lösning ServiceDesk Plus får verksamheter en enhetlig hantering över alla avdelningar servicedeskar. - Hanterar servicedeskar över affärsfunktioner på en gemensam plattform - Ger en enhetlig ärendehantering för användare - Sätt upp en unik servicedeskinstans på mindre än 60 sekunder

Inuit talar på H.O.U.S.E 2020 om att revolutionera hanteringen av klienter och mobiler

Inuit talar på H.O.U.S.E 2020 om att revolutionera hanteringen av klienter och mobiler

Inuit deltar på eventet H.O.U.S.E 2020 som anordnas av Inuits partner Hi5 för sjunde året i rad. Inuit kommer prata om hur organisationer kan och bör skapa en mer enhetlig hantering av sina klienter, servrar och mobiler. Det är den riktningen det går åt enligt Gartner och det medför inte bara en effektivare hantering utan ökar även säkerheten.

Unified endpoint management som molntjänst med Desktop Central Cloud

Unified endpoint management som molntjänst med Desktop Central Cloud

​Desktop Central är en unified endpoint management (UEM) lösning som hjälper organisationer att hantera servrar, bärbara och stationära datorer, mobiler och surfplattor från en central plats. Nu kommer Desktop Central som molntjänst så verksamheter som föredrar molntjänster snabbt kan komma igång.

ManageEngine lanserar integrerad plattform för säkerhet och hantering av endpoints

ManageEngine lanserar integrerad plattform för säkerhet och hantering av endpoints

Inuits leverantör ManageEngine lanserar endpointsäkerhet som en del av deras Unified Endpoint Management lösning Desktop Central. På så sätt överbryggs klyftan som många upplever mellan endpointsäkerhet och hantering av dessa endpoints. Nu kan verksamheter få en holistisk säkerhet och hantering av alla endpoints i sitt nätverk.

Relaterade event

Revolutionera hanteringen av klienter och mobiler

Revolutionera hanteringen av klienter och mobiler

Tid 12 Mars 2020 14:00 – 14:30

Plats Webinar

Inuit AB - Effektiva och säkra IT-lösningar som förenklar din vardag

Inuit AB är en distributör specialiserad på produkter för drift och säkerhet för IT-system. Huvudfokus för verksamheten är att skapa kundnytta genom ökad produktivitet och säkra IT-plattformar. Lösningarna spänner över områden såsom ITSM-helpdesk, ärendehantering, hantering av klienter och mobila enheter, nätverks- och serverövervakning, molntjänster, IT-säkerhet, IT analytics, Identity Aceess Management och Active Directory.

Inuit AB

Enebybergsvägen 10A
182 86 Danderyd
Sverige