Pressmeddelande -
Forrester Research utser ManageEngine till en av de främsta inom Enterprise Service Management och Unified Endpoint Management
Inuits tillverkare ManageEngine meddelar att Forrester Research har utsett ManageEngine till en av de “providers that matter most” inom enterprise service management (ESM) och unified endpoint management (UEM). Forrester Wave-rapporterna säger kortfattat:
- Enterprise Service Management, Q4 2019: ease of use as a strength of ServiceDesk Plus.
- Unified Endpoint Management, Q4 2019: Desktop Central "excels in traditional and modern device management."
De två Forrester Wave-rapporterna identifierar och utvärderar de mest framstående leverantörer inom ESM och UEM och hjälper organisationer att bedöma de olika alternativen på marknaden. De två teknologierna blir alltmer betydelsefulla eftersom fler organisationer väljer ESM för att förbättra den totala användarupplevelsen och produktiviteten samtidigt som de väljer UEM för att hantera och säkra sina endpoints.
"Vi tror att Forresters erkännande är en bekräftelse av vår position som en ledande leverantör av lösningar för IT-management," sägerRajesh Ganesan, vice president på ManageEngine. "Med ServiceDesk Plus kan alla organisationer snabbt ta beprövade funktioner för IT-servicehantering och best practice och utvidga dem till alla avdelningar. Med Desktop Central kan de centralisera hanteringen och säkerheten för alla sina servrar, datorer och mobila enheter. Och organisationer som använder båda lösningarna kommer att dra nytta av synergier som utökar deras ESM- och UEM-kapacitet."
Inuit som är ManageEngines nordiska partner ser positivt på utvecklingen hos ManageEngine: ”Det synliggör hur ManageEngines lösningar gör det möjligt för organisationer att få en smidigare och enklare hantering av sin IT-miljö med högre säkerhet, samt erbjuda en bättre service mot sin personal” säger Erik Tjärnkvist, Produktchef ManageEngine på Inuit.
ManageEngine i Forrester Wave rapporter
ServiceDesk Plus har visat sig vara en idealisk lösning för organisationer som vill införa ESM. Forrester noterar i sin ESM Wave-rapport: "ManageEngine’s strength lies in its ease of use. From portal configuration to workflow creation to integration into other systems, customers report the ability [to] get it up and running in minutes. …ServiceDesk Plus is a good fit for organizations looking to rapidly build out basic service management capabilities at a manageable cost."
Med Desktop Central strävar ManageEngine efter att erbjuda en av de starkaste UEM-lösningarna på marknaden för endpoint management av olika operativsystem och enhetstyper. Forrester noterar i sin UEM Wave-rapport: "ManageEngine excels in traditional and modern device management. …ManageEngine has a strong solution for client management of ChromeOS, macOS, and Windows 10, featuring granular patching capabilities that include third-party patch management, legacy software deployment and a unique OS deployer that enables fast imaging irrespective of the hardware. The solution also has native vulnerability management and browser security."
Integration ger tydliga fördelar för kunderna
Eftersom digital transformation driver tekniken djupare i alla affärsfunktioner erbjuder integrationen mellan ServiceDesk Plus och Desktop Central distinkta fördelar för organisationer som använder båda lösningarna. Exempelvis möjliggör integrationen av ManageEngines UEM- och ESM-funktioner smidig utrullning av enheter och andra användares on-boarding aktiviteter där IT, HR, fastigheter och andra avdelningar arbetar tillsammans på ett enda ärende.
Med sina UEM- och ESM-lösningar har ManageEngine nu placerats i de tre senaste Forrester Wave-rapporterna. Tidigare inkluderades ManageEngines lösning för privileged account management, Password Manager Pro, i Forrester Wave: Privileged Identity Management, Q4 2018. I den rapporten inkluderade Forrester ManageEngine bland leverantörer med beskrivningen "a thought-leading, productized portfolio of products and services. We included PIM vendors that demonstrated native security thought leadership and native security solution strategy execution by regularly updating and improving their productized product portfolio."
Relaterade länkar
Ämnen
Kategorier
Om Inuit AB
Inuit AB är en distributör och generalagent specialiserad på produkter för drift och säkerhet för IT-system. Huvudfokus för verksamheten är att skapa kundnytta genom ökad produktivitet och säkra IT-plattformar. Lösningarna spänner över områden såsom ITSM-helpdesk, hantering av klienter och mobila enheter, nätverks- och serverövervakning, molntjänster, IT-säkerhet, och Active Directory. Tillverkare som Inuit representerar är BullWall, Grey Wizard, ManageEngine, New Boundary, Trustwave, och Zoho. Inuits webbsida: www.inuit.se