Gå direkt till innehåll
Som vanlig användare får du en portal där du får tillgång till alla tjänster organisationen erbjuder dig inklusive kunskapsdatabas.
Som vanlig användare får du en portal där du får tillgång till alla tjänster organisationen erbjuder dig inklusive kunskapsdatabas.

Pressmeddelande -

Nu kommer Enterprise Service Management till ServiceDesk Plus

Med ManageEngines ITSM-lösning ServiceDesk Plus får verksamheter en enhetlig hantering över samtliga avdelningars servicedeskar.

  • Hanterar servicedeskar över affärsfunktioner på en gemensam plattform
  • Ger en enhetlig ärendehantering för användare
  • Sätt upp en unik servicedeskinstans på mindre än 60 sekunder Läs mer

Inuits tillverkare ManageEngine, en del av Zoho Coorp, lanserar Enterprise Service Management (ESM) funktioner till on-premise versionen av sin ITSM-lösning ServiceDesk Plus. Företag och organisationer kan nu skapa och distribuera enskilda servicedesk-instanser för de olika avdelningarna (som IT, ekonomi, HR) med ServiceDesk Plus och göra dem tillgängliga för slutanvändare på en tjänsteportal för hela verksamheten.

”Medan varje avdelning utnyttjar teknik för att leverera sina tjänster, resulterar inkonsekventa processer och olika verktyg i en dålig användarupplevelse totalt sett och gerdessutom lägre produktivitet, "säger Rajesh Ganesan, vice president på ManageEngine." Ett beprövat sätt att ta itu med denna utmaning är att replikera IT:s modell för serviceleverans över hela företaget. Denna nya funktionalitet i ServiceDesk Plus hjälper våra kunder att sömlöst och enkelt utvidga service management best practice till alla avdelningar."

Inuit ser stora möjligheter med ESM-funktionaliteten i ServiceDesk Plus.
”Nu tar vi nästa steg i utvecklingen av service management då ServiceDesk Plus tar sig ut i verksamheten där de olika avdelningarna som IT, HR, ekonomi kan erbjuda sina tjänster från samma plattform”, säger Erik Tjärnkvist, Produktchef ManageEngine på Inuit. ”Det effektiviserar arbetet för de som jobbar i systemet samt att servicenivån mot personalen förbättras.”

Separata servicedeskar som ger en enhetlig upplevelse

ESM-funktionaliteten i ServiceDesk Plus erbjuder:

  • Snabbstart-funktion för att skapa en servicedesk-instans på under 60 sekunder samtidigt som varje avdelningsservicedesk är autonom när det gäller data, automatiseringar och personer
  • En central ESM-portal för användare för att få tillgång till olika servicedeskar i hela organisationen
  • En ESM-katalog för att hantera organisationens användare och servicedeskar från en central konsol

Du lär dig mer om enterprise service management i ServiceDesk Plus på denna webbsida.

Pris och tillgänglighet

Snabbstart-funktion för enterprise servicedesk finns nu tillgängligt i den senaste versionen av ServiceDesk Plus on-premise som släpptes den 8 oktober 2019. Cloud-versionen av ServiceDesk Plus har sedan tidigare ESM. Baserat på storleken och varje avdelnings serviceleveransprocess kan organisationer välja mellan Standard-, Premium- och Enterprise-version för varje instans. En kostnadsfri fullt funktionell 30-dagars utvärdering är tillgänglig på www.inuit.se/produkter/service-desk

För prisuppgifter kontakta oss på sales@inuit.se eller 08-753 05 10.

Om ServiceDesk Plus

ServiceDesk Plus är en webbaserad helpdesk-produkt med ITIL-stöd för alla typer av organisationer. Med avancerade ITSM-funktioner i kombination med användarvänlighet hjälper ServiceDesk Plus support-team att leverera service i världsklass med minskade kostnader. Mer än 100 000 organisationer runtom i världen använder ServiceDesk Plus för sin helpdesk. ServiceDesk Plus finns både för installation on-premise och som en molnbaserad SaaS-tjänst.
Mer om ServiceDesk Plus


Om ManageEngine

ManageEngine förenklar IT-hantering för organisationer med sitt breda utbud av kostnadseffektiva och användarvänliga lösningar. Organisationer förlitar sig på deras produkter för att hantera sina nätverk, datacenter, affärsapplikationer, ITIL helpdesk, IT-tjänster och säkerhet. ManageEngine ingår i ZOHO Corporation. www.manageengine.com

Relaterade länkar

Ämnen

Kategorier


Om Inuit AB 
Inuit AB är en distributör och generalagent specialiserad på produkter för drift och säkerhet för IT-system. Huvudfokus för verksamheten är att skapa kundnytta genom ökad produktivitet och säkra IT-plattformar. Lösningarna spänner över områden såsom ITSM-helpdesk, hantering av klienter och mobila enheter, nätverks- och serverövervakning, molntjänster, IT-säkerhet, och Active Directory. Tillverkare som Inuit representerar är BullWall, Grey Wizard, ManageEngine, New Boundary, Trustwave, och Zoho. Inuits webbsida: www.inuit.se


Kontakter

Erik Tjärnkvist

Erik Tjärnkvist

Produktchef ManageEngine Produktansvarig för ManageEngine på Inuit 08-753 05 10
Markus Arvidsson

Markus Arvidsson

Presskontakt Marketing Manager Marknadsföring och PR 08-753 05 10

Relaterat innehåll

Inuit AB - Effektiva och säkra IT-lösningar som förenklar din vardag

Inuit AB är en distributör specialiserad på produkter för drift och säkerhet för IT-system. Huvudfokus för verksamheten är att skapa kundnytta genom ökad produktivitet och säkra IT-plattformar. Lösningarna spänner över områden såsom ITSM-helpdesk, ärendehantering, hantering av klienter och mobila enheter, nätverks- och serverövervakning, molntjänster, IT-säkerhet, IT analytics, Identity Aceess Management och Active Directory.

Inuit AB
Enebybergsvägen 10A
182 86 Danderyd
Sverige