Gå direkt till innehåll

Ämnen: Data, Telekom, IT

  • OpManager har utsetts till Gartner Peer Insights Customers’ Choice 2019

    ManageEngine OpManager har blivit utsedd till 2019 Gartner Peer Insights Customers’ Choice för IT Infrastructure Monitoring. Bedömningen bygger på kunders recensioner och vi och ManageEngine uppskattar mycket att de som använder OpManager är så nöjda med lösningen och att de fortsätter förse oss med feedback.

  • Så ser IT-säkerhetslandskapet ut 2019

    Detta är ett gästinlägg av Christoffer Strömblad, IT-säkerhetsspecialist på Polismyndigheten. I denna artikel får du möjlighet att spara lite tid, och samtidigt få bättre koll på vad som händer i IT-säkerhets- och hotlandskapet. Artikeln är en sammanfattning av Trustwaves senaste säkerhetsrapport, Global Security Report 2019.

  • Request Life Cycle finns nu i ServiceDesk Plus Cloud

    Nu kommer request life cycle (RLC) till molntjänsten av ServiceDesk Plus. Med RLC kan du utforma hela livscykeln för ett ärende visuellt med hjälp av ett enkel drag-and-drop gränssnitt. Bryt ned livscykeln för en förfrågan till olika status och övergångar, dvs villkorliga åtgärder som krävs för att flytta från en status till en annan.

  • ManageEngine introducerar User and Entity Behavior Analytics i sin SIEM-lösning

    Log360 User and Entity Behavior Analytics (UEBA) upptäcker insiderangrepp och avvikelser med maskininlärning. • Huvudfunktionerna innefattar poängbaserad riskbedömning och sammanvägning av säkerhetshot • Hjälper till att identifiera, kvalificera och undersöka interna hot • Upptäcker komprometterade användarkonton och arbetsstationer; exfiltrering av data.

  • Request Life Cycle finns nu i ServiceDesk Plus

    Nya ServiceDesk Plus 10 är nu tillgänglig för nerladdning och kommer med request life cycle (RLC) funktion. Med RLC kan du utforma hela livscykeln för ett ärende visuellt med hjälp av ett enkel drag-and-drop gränssnitt. Bryt ned livscykeln för en förfrågan till olika status och övergångar, dvs villkorliga åtgärder som krävs för att flytta från en status till en annan.

  • Site24x7 introducerar AI-baserad övervakning för Microsoft Azure och en chatbot-integration med Microsoft Teams

    Inuit meddelar att dess leverantör Zoho introducerar AI-baserad övervakning för Microsoft Azure samt dess chatbot-integration med Microsoft Teams i Site24x7, en molnbaserade lösning för prestationsövervakning för DevOps och IT-drift. Med introduktionen av Site24x7 chatbot för Microsoft Teams kan DevOps och applikationsägare få hälsotillståndet för kritiska applikationer direkt i Teams.

  • Sommarläsning för IT-proffs

    Nu när det är sommar är det ett bra tillfälle att inhämta ny kunskap och inspiration inför höstens utmaningar. Här tipsar jag om uppskattade e-böcker, webcasts och annan kunskap för dig som jobbar med eller har ett intresse för IT.

  • GDPR-guide för dig som jobbar med IT

    Den nya dataskyddsförordningen GDPR innebär att organisationer behöver förändra hur de hanterar personuppgifter. På en ny kunskapssida kan du lära dig mer om hur IT kan hjälpa verksamheten att uppfylla kraven i GDPR.

  • Allt du behöver veta om Meltdown och Spectre samt rekommenderade skyddsåtgärder

    Senaste veckans rapportering om sårbarheterna Meltdown and Spectre har skapat rubriker runtom i världen. Sårbarheterna påverkar alla stora chip-tillverkare och i denna artikel ger vi en överblick över vad Meltdown and Spectre är för sårbarheter, vilka som drabbas och vilka åtgärder organisationer behöver vidta för att skydda sig.

  • ManageEngine molnbaserade service desk lösning nu med Enterprise Service Management

    Inuits tillverkare ManageEngine lanserar ett enhetligt tillvägagångssätt för enterprise service management med den senaste uppdateringen av molnversionen av dess ITSM-lösning ServiceDesk Plus. Med möjligheten att starta och hantera flera service desk instanser samtidigt kan organisationer nu utnyttja de bästa metoderna för ITSM för att effektivisera verksamhetsfunktioner utanför IT.

Visa mer