Gå direkt till innehåll

Nyhet -

Request Life Cycle finns nu i ServiceDesk Plus Cloud

Nu kommer request life cycle (RLC) till molntjänsten av ServiceDesk Plus och tidigare har vi rapporterat om att den kommit till on-premises versionen av helpdesk-lösningen. Med RLC kan du utforma hela livscykeln för ett ärende visuellt med hjälp av ett enkel drag-and-drop gränssnitt. Bryt ned livscykeln för en förfrågan till olika status och övergångar, dvs villkorliga åtgärder som krävs för att flytta från en status till en annan.

Request life cycle i ServiceDesk Plus i korthet:

  • Använd drag-and-drop-gränssnitt för att visuellt utforma livscykeln för ett ärende
  • Definierar anpassade villkor och åtgärder för att dynamiskt överbrygga vägar som ett ärende kan ta
  • Ger slutanvändare en konsekvent servicekvalitet för alla efterfrågade tjänster.

Läs mer om Request Life Cycle i ServiceDesk Plus

Relaterade länkar

Ämnen

Kategorier

Kontakter

Relaterat innehåll

  • ManageEngine molnbaserade service desk lösning nu med Enterprise Service Management

    Inuits tillverkare ManageEngine lanserar ett enhetligt tillvägagångssätt för enterprise service management med den senaste uppdateringen av molnversionen av dess ITSM-lösning ServiceDesk Plus. Med möjligheten att starta och hantera flera service desk instanser samtidigt kan organisationer nu utnyttja de bästa metoderna för ITSM för att effektivisera verksamhetsfunktioner utanför IT.