Gå direkt till innehåll
AI-driven Microsoft Azure Monitoring - Site24x7
AI-driven Microsoft Azure Monitoring - Site24x7

Pressmeddelande -

Site24x7 introducerar AI-baserad övervakning för Microsoft Azure och en chatbot-integration med Microsoft Teams

Inuit meddelar att dess leverantör Zoho introducerar AI-baserad övervakning för Microsoft Azure samt dess chatbot-integration med Microsoft Teams i Site24x7, en molnbaserade lösning för prestationsövervakning för DevOps och IT-drift.

Site24x7 Azure-övervakning gör det möjligt för IT att hantera över 100 Azure-produkter med hjälp av Azure Monitor REST API i så gott som realtid, vilket gör det värdefullt för IT-team att få begripliga varningar, minska tiden för att lösa problem och få synlighet i sina hybridmoln. Med introduktionen av Site24x7 chatbot för Microsoft Teams kan DevOps och applikationsägare få hälsotillståndet för kritiska applikationer direkt i Teams.

Många organisationer har en hybrid molnmiljö vilket skapar behov av att övervaka en växande mix av både lokala tjänster och flera molninfrastrukturer. Den globala hybridmolnmarknaden förväntas växa från 44,60 miljarder dollar år 2018 till 97,64 miljarder dollar år 2023, enligt B2B-analysföretaget MarketsandMarkets.

Site24x7 samlar befintliga funktioner för övervakning av användarupplevelse, infrastruktur och applikatiosprestanda i en enhetlig lösning som kan leverera komplett övervakning av en hybridmiljö, vilket ger DevOps och IT-team en helhetssyn av deras IT-infrastruktur. Dessutom bidrar Microsoft Team Chatbot integration till att öka produktiviteten i organisationer som brottas med de utmaningar en hybridmiljö kan medföra.

- Med den tilltagande digitala transformationen vänder sig DevOps-teamen allt mer till molntjänster men det medför inte sällan utmaningar som att få överblick, prestandaförluster och svårigheter med att övervaka användarnas upplevelser av affärskritiska applikationer. Med AI-driven övervakning och IT-automation reduceras den genomsnittliga tiden att lösa problem i privata- och offentliga molntjänster samt hybridmiljöer vilket i sin tur förbättrar produktiviteten, säger Erik Tjärnqvist, Produktchef ManageEngine på Inuit.

Bhrighu Sareen, chef för Microsoft Teams, säger:
- ChatOps-scenarier som bygger på Microsoft Teams ger användare möjlighet att samarbeta, dela dokument och applikationer samt kommunicera i realtid. Site24x7s AI-baserade övervakningsförmåga samlar utvecklare, applikationsgrupper och IT-organisationer i en effektiv och säker miljö i Microsoft Teams för snabb problemidentifiering hela vägen till att problemet är löst.

Site24x7 Azure Monitoring

Site24x7s Azure-övervakning använder AI och automation för att hjälpa IT-team med följande funktioner:

  • Out-of-the-Box support: Gör det möjligt för IT-team att hantera 100 + Azure-produkter som täcker lagring, databaser, nätverk, analys och säkerhet.
  • Microsoft Azure Marketplace extension: Site24x7s extension på Azure Marketplace gör det enkelt för IT-team att få djupgående synlighet i processer och tjänster som körs i virtuella Windows och Linux-maskiner. APM Insight .NET extension hjälper med hantering av .NET-applikationer utöver Java, PHP och nyligen lanserade Node.js.
  • AI-driven upptäckt av ovanliga spikar i KPI: All prestandastatistik över hela implementationen övervakas dygnet runt.
  • Automatisk återställning och feltolerans: IT-automationsfunktioner gör det möjligt för administratörer att automatisera och återställa kritiska resurser utan någon mänsklig inblandning.

Site24x7 Microsoft Teams Integration

Site24x7s chatbot-integration med Microsoft Teams ger DevOps och IT-team kontextuell information i ett tydligt gränssnitt för att möjliggöra snabbare beslut. Det gäller också naturlig språkbehandling, där användarna kan interagera och kontrollera hälsotillståndet för kritiska applikationer och få ett realistiskt, och närmast mänskligt svar. Notifieringar om incidenter finns också i Teams via Connectors och Site24x7s anpassade gränssnitt som en flik för att visualisera data och samarbeta med team-medlemmar i portalen.

Förutom att tillhandahålla en omfattande management-plattform för Azure planerar Site24x7 inom en snar framtid att introducera kostnadsanalys och hantering av flera molnplattformar.

Om Site24x7

Site24x7 ger IT-verksamheter och DevOpsAI-driven prestandaövervakning. Dess breda funktionalitet underlättar snabb felsökning av problem med slutanvändarupplevelse, applikationer, servrar, publika moln och nätverksinfrastruktur. Site24x7 är en molntjänst från Zoho. Mer information om Site24x7 finns på www.inuit.se/produkter/site24x7

Relaterade länkar

Ämnen

Kategorier


Om Inuit AB 
Inuit AB är en distributör och generalagent specialiserad på produkter för drift och säkerhet för IT-system. Huvudfokus för verksamheten är att skapa kundnytta genom ökad produktivitet och säkra IT-plattformar. Lösningarna spänner över områden såsom ITSM-helpdesk, hantering av klienter och mobila enheter, nätverks- och serverövervakning, molntjänster, IT-säkerhet, och Active Directory. Tillverkare som Inuit representerar är BullWall, Grey Wizard, ManageEngine, New Boundary, Trustwave, och Zoho. Inuits webbsida: www.inuit.se


Kontakter

Erik Tjärnkvist

Erik Tjärnkvist

Produktchef ManageEngine Produktansvarig för ManageEngine på Inuit 08-753 05 10
Markus Arvidsson

Markus Arvidsson

Presskontakt Marketing Manager Marknadsföring och PR 08-753 05 10

Inuit AB - Effektiva och säkra IT-lösningar som förenklar din vardag

Inuit AB är en distributör specialiserad på produkter för drift och säkerhet för IT-system. Huvudfokus för verksamheten är att skapa kundnytta genom ökad produktivitet och säkra IT-plattformar. Lösningarna spänner över områden såsom ITSM-helpdesk, ärendehantering, hantering av klienter och mobila enheter, nätverks- och serverövervakning, molntjänster, IT-säkerhet, IT analytics, Identity Aceess Management och Active Directory.

Inuit AB
Enebybergsvägen 10A
182 86 Danderyd
Sverige