Gå direkt till innehåll

Ämnen: Data, Telekom, IT

  • Request Life Cycle finns nu i ServiceDesk Plus

    Nya ServiceDesk Plus 10 är nu tillgänglig för nerladdning och kommer med request life cycle (RLC) funktion. Med RLC kan du utforma hela livscykeln för ett ärende visuellt med hjälp av ett enkel drag-and-drop gränssnitt. Bryt ned livscykeln för en förfrågan till olika status och övergångar, dvs villkorliga åtgärder som krävs för att flytta från en status till en annan.

  • Site24x7 introducerar AI-baserad övervakning för Microsoft Azure och en chatbot-integration med Microsoft Teams

    Inuit meddelar att dess leverantör Zoho introducerar AI-baserad övervakning för Microsoft Azure samt dess chatbot-integration med Microsoft Teams i Site24x7, en molnbaserade lösning för prestationsövervakning för DevOps och IT-drift. Med introduktionen av Site24x7 chatbot för Microsoft Teams kan DevOps och applikationsägare få hälsotillståndet för kritiska applikationer direkt i Teams.

  • Sommarläsning för IT-proffs

    Nu när det är sommar är det ett bra tillfälle att inhämta ny kunskap och inspiration inför höstens utmaningar. Här tipsar jag om uppskattade e-böcker, webcasts och annan kunskap för dig som jobbar med eller har ett intresse för IT.

  • GDPR-guide för dig som jobbar med IT

    Den nya dataskyddsförordningen GDPR innebär att organisationer behöver förändra hur de hanterar personuppgifter. På en ny kunskapssida kan du lära dig mer om hur IT kan hjälpa verksamheten att uppfylla kraven i GDPR.

  • Allt du behöver veta om Meltdown och Spectre samt rekommenderade skyddsåtgärder

    Senaste veckans rapportering om sårbarheterna Meltdown and Spectre har skapat rubriker runtom i världen. Sårbarheterna påverkar alla stora chip-tillverkare och i denna artikel ger vi en överblick över vad Meltdown and Spectre är för sårbarheter, vilka som drabbas och vilka åtgärder organisationer behöver vidta för att skydda sig.

  • ManageEngine molnbaserade service desk lösning nu med Enterprise Service Management

    Inuits tillverkare ManageEngine lanserar ett enhetligt tillvägagångssätt för enterprise service management med den senaste uppdateringen av molnversionen av dess ITSM-lösning ServiceDesk Plus. Med möjligheten att starta och hantera flera service desk instanser samtidigt kan organisationer nu utnyttja de bästa metoderna för ITSM för att effektivisera verksamhetsfunktioner utanför IT.

  • ManageEngine får topplacering i Capterras lista över programvaror för IT asset management

    ManageEngine placerar sig på andra plats i Capterras topplista över de 20 populäraste IT asset management (ITAM) produkterna på marknaden. ManageEngine tillhandahåller ITIL-baserad asset management som en modul i deras lösning för IT service management (ITSM), ServiceDesk Plus, och även i dess separata programvara för asset management, AssetExplorer.

  • Upptäck nya kundtidningen Inuit forum 2017

    Nu är den här – Inuit forum 2017, en ny utgåva av vår kundtidning med inspiration, tips & råd för enklare och säkrare IT. Inuit forum 2017 finns både att läsa i PDF-format och tryckt pappersutgåva.

  • ManageEngine utvecklar framtidens IT Management lösningar med hjälp av Zoho

    Inuits leverantör ManageEngine tillkännager en ny strategi för att utveckla IT-management och stärka kopplingen mellan IT och affärsapplikationer. Moderbolaget Zoho Corporation spelar en nyckelroll i dessa planer som betyder att ManageEngine kommer integrera Zohos molnbaserade affärsapplikationer med branschens bredaste svit av IT-programvaror.

  • Hur tänker en hacker?

    För att förstå hur du skall skydda din organisation mot alla nya säkerhetshot och nätattacker är det en bra början att försöka förstå hur de som ligger bakom dessa hot tänker. Nyligen gjorde vi ett webinar där Sami Laiho, etisk hacker och Microsoft MVP, berättade om vad hackers letar efter och hur inbyggda brister i Windows skapar bakdörrar i din organisations IT-miljö.

  • Is social engineering the new norm?

    I denna artikel diskuterar James Maude, Security Engineer på Avecto, utvecklingen av social engineering som metod för cyberkriminella att komma över värdefull information samt hur proaktiva metoder spelar en allt viktigare roll för att skydda organisationer från dagens säkerhetshot.

Visa mer