Gå direkt till innehåll
ManageEngine får topplacering i Capterras lista över programvaror för IT asset management

Pressmeddelande -

ManageEngine får topplacering i Capterras lista över programvaror för IT asset management

ManageEngine placerar sig på andra plats i Capterras topplista över de 20 populäraste IT asset management (ITAM) produkterna på marknaden. ManageEngine tillhandahåller ITIL-baserad asset management som en modul i deras lösning för IT service management (ITSM), ServiceDesk Plus, och även i dess separata programvara för asset management, AssetExplorer.

Capterra, ett dotterbolag till analytikerföretaget Gartner, är en tjänst som hjälper företag att hitta rätt programvara i olika kategorier. Deras rapport över de 20 populäraste IT asset management leverantörerna på marknaden baseras på storleken på användarbasen och dess närvaro i sociala medier. ManageEngine rankades som nummer två med en 2 miljoner stor användarbas.

Se hela listan på http://www.capterra.com/it-asset-management-software/#infographic

"Capterras rapport rankar de 20 mest populära programvarorna för IT asset management på marknaden", säger Rachel Wille från Capterra. "För att bestämma populariteten analyser vårt team totalt antal användare, totalt antal kunder och social närvaro i en viktad formel. ManageEngine hade den näst största användarbasen med mer än 2 miljoner användare som gjorde att de rankades som nummer två."

”Det är roligt att se att ServiceDesk Plus återigen utmärker sig! Det tyder på att lösningen ligger långt fram i utvecklingen med en bred användarbas både internationellt och i Sverige”, säger Erik Tjärnqvist, Produktchef för ManageEngine på Inuit.

ManageEngine IT Asset Management

ManageEngines branschledande ITAM-lösningar hjälper organisationer att hantera hela livscykeln för IT-hårdvara och mjukvarutillgångar, allt från inköp till kassering.

Med AssetExplorer och ServiceDesk Plus kan integrerad asset management hjälpa IT-team spåra mjukvaruanvändningsmönster och slå ihop licenser, säkerställa överensstämmelse och revisionsberedskap. Båda produkternas inbyggda konfigurationshanteringsdatabaser (CMDB) arbetar i skärningspunkten för IT asset management och IT service management genom att hjälpa IT att visualisera relationerna mellan tillgångar och minska effekterna av planerade förändringar på deras IT-infrastruktur.

Om Capterra

Capterra är världens mest omfattande kostnadsfria webbtjänst för att hjälpa dig att hitta och jämföra programvaror för din organisation. Mer än 3 miljoner organisationer använder Capterra varje månad för att söka efter de bästa lösningarna. Som en del av Gartner Digital Market nätverk kombinerar Capterra över 200 000 användarrecensioner av mer än 30 000 mjukvaruföretag för att hjälpa dig att hitta rätt programvara snabbt så att ditt företag kan fungera mer effektivt.

Om ServiceDesk Plus

ServiceDesk Plus är en webbaserad helpdesk-produkt med ITIL-stöd för alla typer av organisationer. Med avancerade ITSM-funktioner i kombination med användarvänlighet hjälper ServiceDesk Plus support-team att leverera service i världsklass med minskade kostnader. Mer än 100 000 organisationer runtom i världen använder ServiceDesk Plus för sin helpdesk.http://go.inuit.se/service-desk

Läs vad våra kunder tycker om ServiceDesk Plus:
http://go.inuit.se/servicedesk-plus-effektiviserar-arendehanteringen

Om ManageEngine

ManageEngine förenklar IT-hantering för organisationer med sitt breda utbud av kostnadseffektiva och användarvänliga lösningar. Organisationer förlitar sig på deras produkter för att hantera sina nätverk, datacenter, affärsapplikationer, ITIL helpdesk, IT-tjänster och säkerhet. ManageEngine ingår i ZOHO Corporation.
www.manageengine.com

Relaterade länkar

Ämnen

Kategorier


Om Inuit AB 
Inuit AB är en distributör och generalagent specialiserad på produkter för drift och säkerhet för IT-system. Huvudfokus för verksamheten är att skapa kundnytta genom ökad produktivitet och säkra IT-plattformar. Lösningarna spänner över områden såsom innehållskontroll av e-post- och webbtrafik, klassificering av information, hantering av mobiltelefoner och pekplattor, antivirus, antispam, kryptering, mjukvarudistribution, inventarie- och licenshantering, ärendehantering, it-support och övervakning. Exempel på tillverkare som Inuit representerar på den svenska marknaden är Avecto, BlockMaster, Capricode, Check Point, ComAround, Deepnet Security, ManageEngine, New Boundary, Trustwav, och Zoho. Inuit har sitt huvudkontor i Danderyd, Stockholm. Inuits webbsida: http://www.inuit.se


Kontakter

Erik Tjärnkvist

Erik Tjärnkvist

Produktchef ManageEngine Produktansvarig för ManageEngine på Inuit 08-753 05 10

Relaterat innehåll

ManageEngines nya logga

ManageEngine utvecklar framtidens IT Management lösningar med hjälp av Zoho

Inuits leverantör ManageEngine tillkännager en ny strategi för att utveckla IT-management och stärka kopplingen mellan IT och affärsapplikationer. Moderbolaget Zoho Corporation spelar en nyckelroll i dessa planer som betyder att ManageEngine kommer integrera Zohos molnbaserade affärsapplikationer med branschens bredaste svit av IT-programvaror.

Lägg enkelt till nya service desk instanser i ServiceDesk Plus.

ManageEngine molnbaserade service desk lösning nu med Enterprise Service Management

Inuits tillverkare ManageEngine lanserar ett enhetligt tillvägagångssätt för enterprise service management med den senaste uppdateringen av molnversionen av dess ITSM-lösning ServiceDesk Plus. Med möjligheten att starta och hantera flera service desk instanser samtidigt kan organisationer nu utnyttja de bästa metoderna för ITSM för att effektivisera verksamhetsfunktioner utanför IT.

Upptäck nya kundtidningen Inuit forum 2017

Upptäck nya kundtidningen Inuit forum 2017

Nu är den här – Inuit forum 2017, en ny utgåva av vår kundtidning med inspiration, tips & råd för enklare och säkrare IT. Inuit forum 2017 finns både att läsa i PDF-format och tryckt pappersutgåva.

Inuit AB - Effektiva och säkra IT-lösningar som förenklar din vardag

Inuit AB är en distributör specialiserad på produkter för drift och säkerhet för IT-system. Huvudfokus för verksamheten är att skapa kundnytta genom ökad produktivitet och säkra IT-plattformar. Lösningarna spänner över områden såsom ITSM-helpdesk, ärendehantering, hantering av klienter och mobila enheter, nätverks- och serverövervakning, molntjänster, IT-säkerhet, IT analytics, Identity Aceess Management och Active Directory.

Inuit AB

Enebybergsvägen 10A
182 86 Danderyd
Sverige