Gå direkt till innehåll
ManageEngine placerar sig i 2020 Gartner Magic Quadrant for IT Service Management Tools

Pressmeddelande -

ManageEngine placerar sig i 2020 Gartner Magic Quadrant for IT Service Management Tools

Inuits leverantör ManageEngines ITSM-lösning ServiceDesk Plus placerar sig i som nischsplelare i Gartner Magic Quadrant for IT Service Management Tools tillsammans med elva andra leverantörer.

ServiceDesk Plus är mycket omtyckt av våra kunder och vi är tacksamma för att ha så många engagerade kunder som är med och påverkar utvecklingen av lösningen", säger Erik Tjärnkvist, Product Manager på Inuit. "Jag ser erkännandet från Gartner som en bekräftelse på att vi har en lösning som möter kundernas verkliga behov och underlättar deras vardag."

Så här säger Rajesh Ganesan, VP of product management på ManageEngine i en kommentar:

"ITSM solutions have evolved from catering to process automation to facilitating employee experience. Increasingly, customers expect the ITSM solution to be the single touch point for all internal services for employees, across departments. We caught this trend early and through ServiceDesk Plus, empower our customers to easily build automation and workflows to deliver a great experience to their users. We believe this recognition from Gartner is a testament to the product continuing to address the growing demands of our customers."

Läs Gartner-rapporten här

Om ServiceDesk Plus

ManageEngine ServiceDesk Plus är en webbaserad helpdesk-produkt med ITIL-stöd för alla typer av organisationer. Med avancerade ITSM-funktioner i kombination med användarvänlighet hjälper ServiceDesk Plus support-team att leverera service i världsklass. Mer än 100 000 organisationer runtom i världen använder ServiceDesk Plus för sin helpdesk. ServiceDesk Plus finns både för installation on-premise och som en molnbaserad SaaS-tjänst.

Om ManageEngine

ManageEngine förenklar IT-hantering för organisationer med sitt breda utbud av kostnadseffektiva och användarvänliga lösningar. Organisationer förlitar sig på deras produkter för att hantera sina nätverk, datacenter, affärsapplikationer, ITIL helpdesk, IT-tjänster och säkerhet. ManageEngine ingår i ZOHO Corporation. Inuit AB representerar ManageEngine i Norden och ger kunder och partners stöd och support.

Relaterade länkar

Ämnen

Kategorier


Om Inuit AB 
Inuit AB är en distributör och generalagent specialiserad på produkter för drift och säkerhet för IT-system. Huvudfokus för verksamheten är att skapa kundnytta genom ökad produktivitet och säkra IT-plattformar. Lösningarna spänner över områden såsom ITSM-helpdesk, hantering av klienter och mobila enheter, nätverks- och serverövervakning, molntjänster, IT-säkerhet, och Active Directory. Tillverkare som Inuit representerar är BullWall, ManageEngine, New Boundary, Trustwave, och Zoho. Inuits webbsida: www.inuit.se


Kontakter

Erik Tjärnkvist

Erik Tjärnkvist

Produktchef ManageEngine Produktansvarig för ManageEngine på Inuit 08-753 05 10
Markus Arvidsson

Markus Arvidsson

Presskontakt Marketing Manager Marknadsföring och PR 08-753 05 10

Relaterat innehåll

Nya Kanban-gränssnittet i ServiceDesk Plus Cloud är både användarvänligt och flexibelt.

Nytt fräscht användargränssnitt till ServiceDesk Plus Cloud

ServiceDesk Plus Cloud får ett nytt minimalistiskt användargränssnitt och nya funktioner som ger en mycket bra upplevelse för både slutanvändare och tekniker. Den nya designen är luftig och tilltalande och kommer med nya funktioner.

Inuit AB - Effektiva och säkra IT-lösningar som förenklar din vardag

Inuit AB är en distributör specialiserad på produkter för drift och säkerhet för IT-system. Huvudfokus för verksamheten är att skapa kundnytta genom ökad produktivitet och säkra IT-plattformar. Lösningarna spänner över områden såsom ITSM-helpdesk, ärendehantering, hantering av klienter och mobila enheter, nätverks- och serverövervakning, molntjänster, IT-säkerhet, IT analytics, Identity Aceess Management och Active Directory.

Inuit AB

Enebybergsvägen 10A
182 86 Danderyd
Sverige