Gå direkt till innehåll
ServiceDesk Plus får den nya PinkVERIFY ITIL 4 certifieringen

Pressmeddelande -

ServiceDesk Plus får den nya PinkVERIFY ITIL 4 certifieringen

Inuits leverantör ManageEngine har certifierats för PinkVERIFY för fyra ITIL 4-metoder. Lösningen som har certifierats är ServiceDesk Plus Cloud, en fullskalig ITSM lösning i molnet.

ServiceDesk Plus är certifierad som ITIL 4-kompatibla för Incident Management, Change Enablement, Problem Management och Service Request Management av Pink Elephant

”Genom åren har ServiceDesk Plus erkänts för att vara ITSM-plattformen för organisationer som letar efter en skalbar, kundcentrerad lösning som hjälper till att leverera den bästa service management som matchar globala standarder", säger Rajesh Ganesan på ManageEngine. "Denna certifiering är ett bevis på våra ansträngningar att hjälpa organisationer att tillämpa ITIL 4 best practices för att leverera en optimal upplevelse av tjänster inom alla sina avdelningar."

Om PinkVERIFY

Pink Elephants PinkVERIFY-certifiering har varit branschens standard i årtionden och är ett värdefullt verktyg för att hjälpa många organisationer att välja rätt ITSM-verktyg för deras behov. PinkVERIFY-märket är en symbol för verktygets kvalitet och kompatibilitet med ITIL 4-praxis, samt krav på terminologi, funktionalitet, integration och arbetsflöde.

Om ServiceDesk Plus

ManageEngine ServiceDesk Plus finns för Cloud och On-premises och är en webbaserad helpdesk-lösning med ITIL-stöd för alla typer av organisationer. Med avancerade ITSM-funktioner i kombination med användarvänlighet hjälper ServiceDesk Plus support-team att leverera service i världsklass med minskade kostnader. Mer om ServiceDesk Plus

Om ManageEngine

ManageEngine förenklar IT-hantering för organisationer med sitt breda utbud av kostnadseffektiva och användarvänliga lösningar. Organisationer förlitar sig på deras produkter för att hantera sina nätverk, datacenter, affärsapplikationer, ITIL helpdesk, IT-tjänster och säkerhet. ManageEngine ingår i ZOHO Corporation. Mer om ManageEngine

Relaterade länkar

Ämnen

Kategorier


Om Inuit AB 
Inuit AB är en distributör och generalagent specialiserad på produkter för drift och säkerhet för IT-system. Huvudfokus för verksamheten är att skapa kundnytta genom ökad produktivitet och säkra IT-plattformar. Lösningarna spänner över områden såsom ITSM-helpdesk, ärendehantering, hantering av klienter och mobila enheter, nätverks- och serverövervakning, molntjänster, IT-säkerhet, IT analytics, Identity Aceess Management och Active Directory. Tillverkare som Inuit representerar är BullWall, Cryptshare, ManageEngine, New Boundary, Safe-T, Trustwave, och Zoho. Inuits webbsida: www.inuit.se

Kontakter

Erik Tjärnkvist

Erik Tjärnkvist

Produktchef ManageEngine Produktansvarig för ManageEngine på Inuit 08-753 05 10
Markus Arvidsson

Markus Arvidsson

Presskontakt Marketing Manager Marknadsföring och PR 08-753 05 10

Relaterat innehåll

Nya Kanban-gränssnittet i ServiceDesk Plus Cloud är både användarvänligt och flexibelt.

Nytt fräscht användargränssnitt till ServiceDesk Plus Cloud

ServiceDesk Plus Cloud får ett nytt minimalistiskt användargränssnitt och nya funktioner som ger en mycket bra upplevelse för både slutanvändare och tekniker. Den nya designen är luftig och tilltalande och kommer med nya funktioner.

ServiceDesk Plus får nytt visuellt change workflow

ServiceDesk Plus får nytt visuellt change workflow

Inuits leverantör ManageEngine släpper nya funktioner i senaste uppdateringen av ServiceDesk Plus. Största nyheten är en ny change visuell workflow builder som gör det möjligt att enkelt bygga komplexa change workflows med alla nödvändiga automatiseringar och anpassningar för att få bort luckor i organisationens förändringsprocesser.

Inuit AB - Effektiva och säkra IT-lösningar som förenklar din vardag

Inuit AB är en distributör specialiserad på produkter för drift och säkerhet för IT-system. Huvudfokus för verksamheten är att skapa kundnytta genom ökad produktivitet och säkra IT-plattformar. Lösningarna spänner över områden såsom ITSM-helpdesk, ärendehantering, hantering av klienter och mobila enheter, nätverks- och serverövervakning, molntjänster, IT-säkerhet, IT analytics, Identity Aceess Management och Active Directory.

Inuit AB

Enebybergsvägen 10A
182 86 Danderyd
Sverige