Gå direkt till innehåll

Nyhetsarkiv

  • Nu har Region Halland hittat rätt ITIL-verktyg

    Trots en effektiv webbportal är det inte det som Region Hallands är mest nöjda med i valet av ServiceDesk Plus. Webbportalen och kunskapsdatabasen är viktiga delar, men det är ITIL-tänket som är mest betydelsefullt för oss. Nu har vi hittat rätt verktyg, säger Magnus Åberg, avdelningschef för servicedesken på RGS IT Service.

  • Inuit på Virtualiseringsdagen 2014

    Igår deltog Inuit med ManageEngine och Bitdefender på Virtualiseringsdagen 2014 som är ett årligt IT-event i Malmö med ca 250 deltagare samt ett antal sponsorer. Inuits partner Viridis IT som arrangerar eventet har etablerat det som det största årliga eventet i södra Sverige.

  • Viktigt att ha ITIL-processerna på plats för Luleå Tekniska Universitet

    Luleå tekniska universitet, LTU, bytte verktyg 2009 och är väldigt nöjda med ServiceDesk Plus från ManageEngine. – Alla verktyg kräver arbete, men det här verktyget kräver mindre arbete för att upprätthålla processerna än andra verktyg, säger Bernt Granbacke, som är processutvecklare och processledare vid LTU.

  • 5 Reasons to Keep Admin Rights off your PC

    Inuits leverantör Avecto bjöd in Sami Laiho, Microsoft MVP för att hålla ett webinar där han visar på varför det är så viktigt att ta bort administratörsrättigheter på Windows 7/8. Här sammanfattar Sami sina råd från webinaret.

  • Inuit lanserar kundtidningen Inuit forum

    Inuit forum är en kundtidning med målsättningen att inspirera och ge nya insikter med personer som delar med sig av sina erfarenheter och belyser och ger kunskap om aktuella ämnen. Premiärnumret av Inuit forum är ett reportage från vår mycket uppskattade ManageEngine Användarkonferens, en konferens för alla som använder ManageEngines produkter i Norden.

  • Gästblogg: 7 Windows 7 Resolutions for 2014

    Inuits leverantör Avecto har bjudit in TechWorld redaktören John Dunn för att skriva denna bloggartikel för att hjälpa organisationer att uppnå en säker Windows 7 miljö.

  • En återblick på ServiceDesk Plus under 2013

    Nu är det den tiden när man summerar året som varit och blickar framåt. Så har även teamet bakom ServiceDesk Plus gjort och sammanfattar de största händelserna för ServiceDesk Plus under 2013 i en video.

  • CMDB – När allt hänger ihop!

    I förra veckan hade vi ett webinar tillsammans med Knowit om hur CMDB i ServiceDesk Plus kan ge dig den helikoptervy över din infrastruktur och dina IT-Tjänster du alltid efterfrågat. Nu gör vi inspelningen tillgänglig för alla som är intresserad av lära sig mer om CMDB modulen i ServiceDersk Plus och hur Knowit jobbar med den.

Visa mer