Gå direkt till innehåll
 Inuit lanserar kundtidningen Inuit forum

Nyhet -

Inuit lanserar kundtidningen Inuit forum

Inuit forum är en kundtidning med målsättningen att inspirera och ge nya insikter med personer som delar med sig av sina erfarenheter och belyser och ger kunskap om aktuella ämnen.

I premiärnumret av Inuit forum är ett reportage från vår mycket uppskattade ManageEngine Användarkonferens, en konferens för alla som använder ManageEngines produkter i Norden. Låt dig inspireras av kunder och partners samt specialister från ManageEngine.

Några av de personer du möter i tidningen:

  • Christian Jansson
    Supportchef på Rederi Ab Eckerö
  • Magnus Åberg
    Avdelningschef för servicedesken på RGS IT Service, Region Halland
  • Bernt Granbacke
    Processutvecklare och processledare på Luleå Tekniska Universitet
Ladda ned Inuit forum här

Relaterade länkar

Ämnen

Kategorier

Kontakter

Markus Arvidsson

Markus Arvidsson

Presskontakt Marketing Manager Marknadsföring och PR 08-753 05 10

Relaterat innehåll

ManageEngine automatiserar skapandet av användarkonton i Office 365 med ADManager Plus

ManageEngine automatiserar skapandet av användarkonton i Office 365 med ADManager Plus

Inuits leverantör ManageEngine lanserar nu automatiserad tilldelning av användarkonton i Microsoft Office 365 från ADManager Plus, ManageEngines programvara för Active Directory administration och rapportering. Den nya funktionen skapar automatiskt ett användarkonto i Office 365 när en IT-administratör skapar ett nytt AD-konto i ADManager Plus.

Viktigt att ha ITIL-processerna på plats för Luleå Tekniska Universitet

Luleå tekniska universitet, LTU, bytte verktyg 2009 och är väldigt nöjda med ServiceDesk Plus från ManageEngine. – Alla verktyg kräver arbete, men det här verktyget kräver mindre arbete för att upprätthålla processerna än andra verktyg, säger Bernt Granbacke, som är processutvecklare och processledare vid LTU.

 Missade du premiären av MEtalk? Här är inspelningen

Missade du premiären av MEtalk? Här är inspelningen

Den 28 mars hade vi premiär för MEtalk, vår egen "talkshow" för alla er som är intresserad av att hålla er uppdaterade på vad som är på gång hos ManageEngine. Under 36 minuter bjöd Erik Tjärnqvist och Mathias Karlsson på ett reportage från ManageEngines partnerkonferens, roadmaps för flera utav produkterna samt tips och tricks. Har kan du se inspelningen av webinaret.

ServiceDesk Plus på land och till sjöss

Med ServiceDesk Plus har Rederi Ab Eckerö fått överblick, beslutsstöd och rätt verktyg för att jobba processinriktat. – Vi gjorde helt rätt val från början, säger Christian Jansson, supportchef på Rederi Ab Eckerö.

 Vi har helt ritat om kartan för hur IT-system ska säljas

Vi har helt ritat om kartan för hur IT-system ska säljas

Genom att erbjuda 90 procent av funktionerna till 10 procent av priset och gratis nedladdning för egen utvärdering har ManageEngines produkter helt ritat om kartan för kvalificerade IT-system. Det menar ManageEngines Europachef, David C Howell, som berättade om företagets historia och utveckling på konferensen.

 Automation gör IT-avdelningar redo för framtidens utmaningar

Automation gör IT-avdelningar redo för framtidens utmaningar

Automation är ett viktigt led i att göra världens IT-avdelningar redo att möta omgivningens krav och skapa det resursutrymme som behövs, då mer kraft behöver läggas på innovation istället för administration. Det menar Raj Sabhlok, president på Zoho Corporation, ManageEngines moderbolag.

Kom och lär av Derek Melber, Microsoft MVP Active Directory, på MEA 2014

Kom och lär av Derek Melber, Microsoft MVP Active Directory, på MEA 2014

Derek Melber, Microsoft MVP (Most Valuable Professional) på Active Directory och Group Policy ansluter som föreläsare på ManageEngine Användarkonferens 2014. Här ger han en introduktion till vad han kommer prata om under konferensen och varför du inte får missa detta unika tillfälle!

 Sex steg till en fungerande Change Management process

Sex steg till en fungerande Change Management process

Change Management är en viktig del i en helpdesk och det är inte den lättaste processen att införa, därför är alla tips och råd för att lyckas värdefulla. Arvind Parthiban på ManageEngine har skrivit ett whitepaper som visar steg för steg hur man kan införa en Change Management process som fungerar i verkligheten.

Relaterade event

MEtalk - Premiär!

MEtalk - Premiär!

Tid 28 Mars 2014 10:00 – 10:00

Plats Webinar

Träffa ManageEngine på itSMF Expo

Träffa ManageEngine på itSMF Expo

Tid 3 April 2014 08:00 – 4 April 2014 16:45

Plats Kistamässan

Jobba effektivt med Active Directory

Jobba effektivt med Active Directory

Tid 6 Maj 2014 10:00 – 10:45

Plats Webinar

 ManageEngine Användarkonferens 2014

ManageEngine Användarkonferens 2014

Tid 1 Oktober 2014 08:30 – 2 Oktober 2014 15:30

Plats Münchenbryggeriet

Inuit AB - Effektiva och säkra IT-lösningar som förenklar din vardag

Inuit AB är en distributör specialiserad på produkter för drift och säkerhet för IT-system. Huvudfokus för verksamheten är att skapa kundnytta genom ökad produktivitet och säkra IT-plattformar. Lösningarna spänner över områden såsom ITSM-helpdesk, ärendehantering, hantering av klienter och mobila enheter, nätverks- och serverövervakning, molntjänster, IT-säkerhet, IT analytics, Identity Aceess Management och Active Directory.

Inuit AB

Enebybergsvägen 10A
182 86 Danderyd
Sverige