Gå direkt till innehåll
ManageEngine ServiceDesk Plus 8.0 effektiviserar och automatiserar ärendehanteringen

Pressmeddelande -

ManageEngine ServiceDesk Plus 8.0 effektiviserar och automatiserar ärendehanteringen

IT-distributören Inuit lanserar nu ManageEngine ServiceDesk Plus 8.0 i Sverige. Den nya versionen innehåller en rad nyheter som effektiviserar ärendehanteringen genom förbättrad processtyrning och automatisering av uppgifter. ServiceDesk Plus integrerar dina ärenden och inventarier för att hjälpa dig att effektivisera din IT. Den underlättar implementationen av ITIL ”best practices” och ser till att ni löser incidenter och problem i tid.

”Kunderna har stort inflytande på hur ServiceDesk Plus utvecklas vilket borgar för att de nya funktionerna är värdefulla för våra kunder”, säger Mattias Sundberg, produktspecialist på Inuit.

”Den nyhet i ServiceDesk 8.0 som vi sett fram mest åt är Tjänstekatalogen”, säger Aram Galestian, Driftchef IT på Ricoh Sverige AB. ”Vi har börjat titta på hur vi skall använda denna funktion för att underlätta för supporten. Integrationen med Desktop Central underlättar för supportpersonalen så de kan jobba på ett smidigare sätt än tidigare.”

De viktigaste nyheterna i ServiceDesk Plus 8.0:

Tjänstekatalog: Synliggör de tjänster er IT-avdelning erbjuder
Lyft fram de IT-tjänster som ni erbjuder slutanvändarna, och ge er IT-avdelning ett nytt ansikte. Tjänstekatalogen förbättrar effektiviteten genom att hantera leveransen från godkännandet till uppfyllandet av den begärda tjänsten. Ange den tid som krävs för varje tjänstebegäran och bind den till ett servicenivåavtal (SLA). Denna modul gör det möjligt att skapa, underhålla, godkänna, distribuera och övervaka alla de tjänster som erbjuds med en definierad process för varje förfrågan.

Agentbaserad skanning: Sök efter tillgångar var som helst, när som helst
Med den nya agentbaserade skanningsfunktionen kan du komma åt alla system från fjärrnätverket, oberoende av var systemen befinner sig. Agenten hjälper dig också att göra en fjärranslutning och ta kontroll över skärmen på några sekunder. Håll dina inventarier i fjärrnätverket uppdaterade med den nya automatiska synkroniseringen som skickar detaljerna om de skannade tillgångarna till den centrala servern med regelbundna intervaller.

Automatisk tilldelning av ärenden: Inga fler icke tilldelade ärenden i kön
Den nya automatiska tilldelningsfunktionen distribuerar nya ärenden baserat på dina teknikers tillgänglighet och ärendets SLA. Funktionen erbjuder också en ”round robin” metod för att distribuera ärenden lika för alla tillgängliga tekniker.

Integration med andra system: API - automatisera och spar pengar
Loggar automatiskt nätverksfel och andra nätverkshändelser direkt in i ServiceDesk Plus. På detta sätt spar du pengar genom att teknikern slipper att manuellt logga ärendet. Dina nätverksfel hamnar inte längre i en kö utan ett ärende skapas utan fördröjning.

Integrerad PC-administration med Desktop Central
ServiceDesk Plus integrerar nu med Desktop Central som tillåter dig att installera och avinstallera program på användarens dator direkt i ärendet i ServiceDesk Plus.

Mer information om nyheterna och förklarande videos hittar du här

Produktgenomgång av ServiceDesk Plus (Webbkonferens)

Nyheterna i ServiceDesk Plus 8.0 (Webbkonferens)

För mer information kontakta:
Markus Arvidsson, Marknadsansvarig på Inuit AB,
e-post: markus.arvidsson@inuit.se, telefon: 070-645 01 38

Mattias Sundberg, Produktspecialist ManageEngine på Inuit AB,
e-post: mattias.sundberg@inuit.se, telefon: 08-753 05 10

Om ServiceDesk Plus
ServiceDesk Plus är en mycket anpassningsbar, smart och flexibel helpdesklösning. Mer än 10.000 IT-chefer världen över använder ServiceDesk Plus på 23 olika språk för att hantera sin IT-helpdesk och inventarier. Antalet företag och organisationer i Sverige som använder ServiceDesk Plus ökar stadigt.

ServiceDesk Plus finns på svenska och distribueras av Inuit på den svenska marknaden. Inuit erbjuder svensk support, utbildning och konsultuppdrag tillsammans med sina partners. Inuit och dess partners kan förse er med mer information och priser på ServiceDesk Plus.
Mer information om ServiceDesk Plus

Om ManageEngine
ManageEngine erbjuder enkla, lättanvända IT Management produkter till ett mycket bra pris. De är noggrant byggda och skalbara vilket gör att de passar de mindre företagen liväl som de allra största organisationerna. ManageEngine har idag över 40 000 kunder över hala världen. Produkterna finns att köpa hos Inuits återförsäljare i Sverige. ManageEngines webbsida: http://www.manageengine.com

Relaterade länkar

Ämnen

Kategorier


Om Inuit
Inuit AB är en distributör och generalagent specialiserad på produkter för drift och säkerhet för IT-system. Huvudfokus för verksamheten är att skapa kundnytta genom ökad produktivitet och säkra IT-plattformar. Lösningarna spänner över områden såsom innehållskontroll av e-post- och webbtrafik, e-postarkivering och e-posthantering, portkontroll, antivirus, antispam, kryptering, mjukvarudistribution, inventarie- och licenshantering, ärendehantering och övervakning. Exempel på tillverkare som Inuit representerar på den svenska marknaden är Sophos, M86 Security, Zoho ManageEngine, New Boundary, Safend, Avecto och BlockMaster. Inuit har sitt huvudkontor i Danderyd, Stockholm. Inuits webbsida: www.inuit.se

Kontakter

Markus Arvidsson

Markus Arvidsson

Presskontakt Marketing Manager Marknadsföring och PR 08-753 05 10

Relaterade event

Inuit AB - Effektiva och säkra IT-lösningar som förenklar din vardag

Inuit AB är en distributör specialiserad på produkter för drift och säkerhet för IT-system. Huvudfokus för verksamheten är att skapa kundnytta genom ökad produktivitet och säkra IT-plattformar. Lösningarna spänner över områden såsom ITSM-helpdesk, ärendehantering, hantering av klienter och mobila enheter, nätverks- och serverövervakning, molntjänster, IT-säkerhet, IT analytics, Identity Aceess Management och Active Directory.

Inuit AB
Enebybergsvägen 10A
182 86 Danderyd
Sverige