Gå direkt till innehåll
ManageEngine förenklar och stärker IT Analytics med artificiell intelligens

Pressmeddelande -

ManageEngine förenklar och stärker IT Analytics med artificiell intelligens

Analytics Plus 5.0 ger snabbare beslutsunderlag som organisationer kan agera på:

  • ManageEngines AI-assistent Zia tolkar snabbt rapporter och ger förklarande insikter utan behov av mänsklig interaktion
  • Zias samtalsstöd gör det möjligt för användare att ställa uppföljande frågor och gräva djupare i data
  • ManageEngine introducerar också "what if" scenarieplanering för att göra det möjligt för användare att planera och förbereda sig för att uppnå önskade mål

Inuits leverantör ManageEngine lanserar en uppdatering av sin analyslösning Analytics Plus som nu gör det möjligt för användare att få snabbare insikter och förklarande insikter i sina IT -data. Nya förstärkta analytiska möjligheter med hjälp av Zia, företagets AI-assistent, ger Analytics Plus-användare möjlighet att fatta snabbare beslut och spara IT-kostnader, öka intäkter och produktivitet samt öka användarnas tillfredsställelse.

Enligt ManageEngines 2021 Digital Readiness Survey har över 64% av organisationerna ökat sin användning av affärsanalys under de senaste två åren för att förbättra beslutsfattandet och 61% för att utnyttja tillgängliga data. Dock fortsätter IT-servicedeskar att förlita sig på databasadministratörer för att förse dem med rapporter och dashboards för att läsa, förstå och tolka deras data. Denna process tar tid och skapar beroende av databasexperter, som kanske inte är skickliga i IT -avdelningens operativa taktik. Det betyder ofta att de genererade insikterna är irrelevanta eller föråldrade när servicedesken får tillgång till dem.

"Efter att ha arbetat med analysmarknaden i över 10 år och inom IT i över 19 år förstår ManageEngine IT-analysmarknaden och efterfrågan på en pålitlig, skalbar analyslösning som ger meningsfulla insikter snabbare", säger Rakesh Jayaprakash, produktchef på ManageEngine. "För att möta dessa krav har vi förbättrat Zia för att läsa, tolka och tillhandahålla användbara insikter i form av lättförståeliga beskrivningar. Med hjälp av detta kan användare enkelt förstå trender, avvikelser i deras data och få förutsägelser om framtiden. Dessa automatiska insikter är tillgängliga från varje rapport och dashboard och ger dig omedelbar inblick i saker som behöver din uppmärksamhet direkt."

Förenkla dataanalys med konversationsstöd

Även om tidigare användare kunde få rapporter bara genom att ställa eller skriva in en fråga, är det alltid nödvändigt att gå in i rapporter och se underliggande detaljer, till exempel vad som orsakade ökningen av IT-utgifterna, varför projektets eftersläpning plötsligt ökar, varför projekt inte når tidsfrister, etc. ManageEngines samtalsstöd för Zia, dess AI -bot, gör det möjligt för användare att ha meningsfulla dialoger viktiga mätvärden och KPI:er genom att ställa ytterligare frågor och genom att lägga till ytterligare variabler och parametrar.

Förklara strategiskt beslutsfattande med scenarieplanering

"För att ligga steget före behöver organisationer fatta strategiska beslut och planer för framtiden. Dessa beslut är ofta baserade på prediktiv analys. Även om teorin är tekniskt sund, tenderar prediktiv analys i praktiken att falla offer för antingen över- eller underförutsägelse. Scenarieplanering eliminerar de fel som ingår i förutsägelsebaserade äldre planeringssystem genom att ta med flera scenarier. Detta gör det möjligt för användare att effektivt bedöma en situation genom att överväga flera resultat, både i det positiva och negativa spektrumet”, säger Rakesh.

Scenarieplanering ger medarbetare möjlighet att förbereda felsäkra strategier som fungerar i en given situation. Det gör det också möjligt för dem att skapa robusta och flexibla strategier med möjlighet att snabbt anpassa sig till mindre revideringar och förändringar under kritiska situationer.

Användare kan använda scenarieplanering för exempelvis:

  • Bedöma olika scenarios inverkan på resultaten
  • Identifiera drivkrafterna i en given situation och utveckla en rad möjliga scenarier
  • Analysera planernas effektivitet mot kritiska osäkerheter

Läs mer om nyheterna i Analytics Plus 5.0: 
https://www.inuit.se/produkter/analytics-plus/nyheter

Priser och tillgänglighet

Analytics Plus 5.0 är tillgänglig nu. En fullt fungerande 30-dagars testversion finns att ladda ner på inuit.se. Kontakta Inuit för pris, online demo och frågor på sales@inuit.se eller 08-753 05 10.

Om Analytics Plus

Analytics Plus är en självbetjänings IT-analyslösning som är tätt integrerad med ManageEngines ITSM- och ITOM-lösningar, till exempel ServiceDesk Plus, ServiceDesk Plus MSP, Applications Manager, OpManager, Desktop Central och SupportCenter Plus, förutom out-of-box integrationer med ServiceNow, Jira Software, Zendesk och vanliga IT-databaser. Med analysfunktionalitet för att kombinera flera källor hjälper Analytics Plus IT-avdelningar att få praktiska insikter i hela sin IT-miljö vilket möjliggör kontinuerliga förbättringar av dess IT-tjänster.Mer information om Analytics Plus och dess funktioner finns på https://www.inuit.se/produkter/analytics-plus

Relaterade länkar

Ämnen

Kategorier


Om Inuit AB 
Inuit AB är en distributör och generalagent specialiserad på produkter för drift och säkerhet för IT-system. Huvudfokus för verksamheten är att skapa kundnytta genom ökad produktivitet och säkra IT-plattformar. Lösningarna spänner över områden såsom ITSM-helpdesk, ärendehantering, hantering av klienter och mobila enheter, nätverks- och serverövervakning, molntjänster, IT-säkerhet, IT analytics, Identity Aceess Management och Active Directory. Tillverkare som Inuit representerar är BullWall, Cryptshare, ManageEngine, New Boundary, Safe-T, Trustwave, och Zoho. Inuits webbsida: www.inuit.se

Presskontakt

Markus Arvidsson

Markus Arvidsson

Presskontakt Marketing Manager Marknadsföring och PR 08-753 05 10

Relaterat innehåll

Pressrum - Effektiva och säkra IT-lösningar som förenklar din vardag

Inuit AB är en distributör specialiserad på produkter för drift och säkerhet för IT-system. Huvudfokus för verksamheten är att skapa kundnytta genom ökad produktivitet och säkra IT-plattformar. Lösningarna spänner över områden såsom ITSM-helpdesk, ärendehantering, hantering av klienter och mobila enheter, nätverks- och serverövervakning, molntjänster, IT-säkerhet, IT analytics, Identity Aceess Management och Active Directory.

Inuit AB
Enebybergsvägen 10A
182 86 Danderyd
Sverige