Pressmeddelande -
ComAround integreras sömlöst med ManageEngine ServiceDesk Plus
Inuit som är distributör för ManageEngine har med hjälp av UDK och ComAround utvecklat en integrationsplugin för att få en sömlös integrering mellan ITIL helpdesk lösningen ServiceDesk Plus och kunskapsverktyget ComAround Zero. Samarbetet innebär även att Inuit nu erbjuder ComAround Zero i sin produktportfölj.
Principen går ut på att servicedeskagenten kan lösa ärenden utan att behöva byta verktyg. Slutanvändaren kan hitta lösningar via självbetjäning i samband med registrering av ärenden. Kunskapen nås därmed på rätt plats i rätt stund, där den behövs.
- Jag har länge tyckt att ComAround har en intressant lösning och i och med integrationen kan vi förenkla för kunderna att använda ServiceDesk Plus och ComAround sömlöst, berättar Thorir Eggertsson, VD på Inuit. Samarbetet gör att vi även kan erbjuda våra partners och deras kunder ComAround Zero vilket stärker vårt erbjudande inom ITSM området.
Kunskapen är i centrum för supportprocessen hos en servicedesk. Servicedesken behöver ha kunskap lättillgängligt för att kunna ge snabb och korrekt support till verksamheten. Personalen behöver kunna hjälpa sig själva när som helst under dygnet genom att söka svar i självbetjäningen. Om hela supportflödet inte hänger ihop, varken tekniskt eller funktionellt, blir supportleveransen ineffektiv med missnöjda kunder som resultat.
- Vi ser en stor efterfrågan på att integrera ärendehanteringssystem eller ITSM-plattform med kunskapsverktyget ComAround Zero™, berättar Björn Björkman, produktägare på ComAround. Därför är vi mycket glada över vår nya integrationsplugin med ManageEngine ServiceDesk Plus.
Integrationen finns tillgänglig på marknaden nu. Kontakta Inuit eller ComAround för mer information och priser.
Om integrationen
Integrationen mellan ComAround och ServiceDesk Plus är en del av ME Plugins som utvecklats av UDK. Integrationen kopplar samman verktygen för en sömlös användarupplevelse för både servicedeskagent och slutanvändare. ME Plugin möjliggör även integration med Skype for Business samt adderar smarta funktioner till ServiceDesk Plus. UDK är en utvecklings- och konsultorganisation med stor kunskap om ManageEngines produkter.
Läs mer
Om ManageEngine ServiceDesk Plus
ServiceDesk Plus är en webbaserad helpdeskprodukt med ITIL-stöd för alla typer av organisationer. Med avancerade ITSM-funktioner i kombination med användarvänlighet hjälper ServiceDesk Plus support-team att leverera support i världsklass med minskade kostnader. Mer än 100 000 organisationer runtom i världen använder ServiceDesk Plus för sin Helpdesk.
Läs mer
Om ComAround
ComAround är specialister inom kunskapshantering och självbetjäning. Professionella supportorganisationer världen över använder kunskapsverktyget ComAround Zero™ för att effektivisera supportleveransen genom att samla, strukturera och dela kunskap i verksamheten. www.comaround.se
Om Inuit
Inuit är en distributör och generalagent specialiserad på IT-produkter inom drift och säkerhet. Huvudfokus för verksamheten är att skapa kundnytta genom ökad produktivitet och säkra IT-plattformar. Lösningarna spänner över områden såsom IT-säkerhet, IT-administration, privilege management, nätverksövervakning, Active Directory, mobilitet, ärendehantering och ITIL helpdesk. Inuits produkter distribueras genom partners runtom i Norden. www.inuit.se
Kontakta ComAround
Björn Björkman, Product Owner, ComAround
Telefon: +46 8 580 886 41, bjornb@comaround.se
Therese Walve, Marketing Manager, ComAround
Telefon: +46 8 580 886 31, therese.w@comaround.se
Kontakta Inuit
Thorir Eggertsson, VD på Inuit
Telefon: 08-753 05 10, thorir.eggertsson@inuit.se
Markus Arvidsson, Marketing Manager på Inuit
Telefon: 070-645 01 38, markus.arvidsson@inuit.se
Relaterade länkar
Ämnen
Kategorier
Om Inuit AB
Inuit
AB är en distributör och generalagent specialiserad på produkter för drift och
säkerhet för IT-system. Huvudfokus för verksamheten är att skapa kundnytta
genom ökad produktivitet och säkra IT-plattformar. Lösningarna spänner över
områden såsom innehållskontroll av e-post- och webbtrafik, klassificering av information, hantering av mobiltelefoner och
pekplattor, antivirus, antispam, kryptering, mjukvarudistribution, inventarie-
och licenshantering, ärendehantering, it-support och övervakning. Exempel på tillverkare
som Inuit representerar på den svenska marknaden är Avecto, Bitdefender,
BlockMaster, Capricode, Check Point, ComAround, CronLab, Deepnet Security, ManageEngine,
New Boundary, Trustwave, Wave, och Zoho. Inuit har sitt
huvudkontor i Danderyd, Stockholm. Inuits webbsida: http://www.inuit.se