Gå direkt till innehåll
 Sex steg till en fungerande Change Management process

Blogginlägg -

Sex steg till en fungerande Change Management process

För att få en effektiv helpdesk räcker det inte med traditionell ärendehantering utan man behöver införa ett mer processinriktat arbetssätt. ITIL är ett sådant arbetssätt där det ingår funktioner som incidenter, problem och förändringar (Incident, Problem, Change). Det är bra funktioner som kan hjälpa verksamheten att jobba processinriktat. Däremot behöver man inte följa ITIL fullt ut utan kan istället själv välja hur man vill tillämpa det så det passar i in sin egen organisation.

Change Management är en viktig del i en helpdesk och det är inte den lättaste processen att införa, därför är alla tips och råd för att lyckas värdefulla. Arvind Parthiban på ManageEngine har skrivit ett whitepaper som visar steg för steg hur man kan införa en Change Management process som fungerar i verkligheten. Nedan kan du läsa mer om detta whitepaer och ladda ned det helt kostnadsfritt.

Six steps to implementing Change Management that works

En kraftfull Change Management funktion hjälper dig att förbättra din IT Service Management och slippa ständiga brandkårsutryckningar. Du kan anpassa din IT-funktion till företagets målsättning och omvandla IT från att vara en tjänsteleverantör till att driva utvecklingen i affärsverksamheten.

En sådan förändring är inte enkel. Change Management är en av de svåraste ITIL-processer att få rätt eftersom det är en ITSM-process som kräver rätt mix av människor, processer och teknik.

Ladda ned whitepaper


Av Markus Arvidsson

Relaterade länkar

Ämnen

Kategorier

Kontakter

Markus Arvidsson

Markus Arvidsson

Presskontakt Marketing Manager Marknadsföring och PR 08-753 05 10

Relaterat innehåll

 Inuit lanserar kundtidningen Inuit forum

Inuit lanserar kundtidningen Inuit forum

Inuit forum är en kundtidning med målsättningen att inspirera och ge nya insikter med personer som delar med sig av sina erfarenheter och belyser och ger kunskap om aktuella ämnen. Premiärnumret av Inuit forum är ett reportage från vår mycket uppskattade ManageEngine Användarkonferens, en konferens för alla som använder ManageEngines produkter i Norden.

Nu har Region Halland hittat rätt ITIL-verktyg

Trots en effektiv webbportal är det inte det som Region Hallands är mest nöjda med i valet av ServiceDesk Plus. Webbportalen och kunskapsdatabasen är viktiga delar, men det är ITIL-tänket som är mest betydelsefullt för oss. Nu har vi hittat rätt verktyg, säger Magnus Åberg, avdelningschef för servicedesken på RGS IT Service.

Relaterade event

 ManageEngine Användarkonferens 2014

ManageEngine Användarkonferens 2014

Tid 1 Oktober 2014 08:30 – 2 Oktober 2014 15:30

Plats Münchenbryggeriet

Inuit AB - Effektiva och säkra IT-lösningar som förenklar din vardag

Inuit AB är en distributör specialiserad på produkter för drift och säkerhet för IT-system. Huvudfokus för verksamheten är att skapa kundnytta genom ökad produktivitet och säkra IT-plattformar. Lösningarna spänner över områden såsom ITSM-helpdesk, ärendehantering, hantering av klienter och mobila enheter, nätverks- och serverövervakning, molntjänster, IT-säkerhet, IT analytics, Identity Aceess Management och Active Directory.

Inuit AB

Enebybergsvägen 10A
182 86 Danderyd
Sverige