Gå direkt till innehåll
Nya projektmodulen till ServiceDesk Plus lovordas redan innan release

Blogginlägg -

Nya projektmodulen till ServiceDesk Plus lovordas redan innan release

Servicedesk Plus valdes till Product of the Week” sista veckan i augusti av amerikanska Network World bara några dagar efter att Project Management modulen släpptes i beta-version.

ServiceDesk Plus kommer regelbundet ut med nya moduler för en enkel, lättanvänd och intuitiv kundupplevelse. Project Management Beta hjälper administratörer och projektledare att skapa milstolpar och uppgifter för nya projekt och tilldela resurser baserat på behov och tillgänglighet.

Projektmodulen hjälper också till att göra IT-Changes som identifierats i ServiceDesk Plus Change Management modul. Du kan utföra kostnadsberäkning och resurshantering. Dessutom spårar modulen också alla de ändringar och som gjorts samt de uppgifter som slutförst med hjälp av ett Gnatt-schema och kalendervy. Modulen dokumenterar också de projekt som genomförts inom IT.

Besök ServiceDesk Plus Project Management BETA. Mer information om ServiceDesk Plus hittar du här.

Modulen är kostnadsfri för befintliga ServiceDesk Plus Enterprise kunder. Datum för officeill release är inte satt i denna stund.

Om ServiceDesk Plus
ServiceDesk Plus är ett helpdsesklösning som hjälper dig att implementera ITIL processer och lösa incidenter på ett effektivt sätt. Den integrerade inventeringsmodulen hjälper dig att effektivisera helpdesken. Den hjälper dig att implementera ITIL ”best practices” och att lösa dina incidenter och problem i tid. ServiceDesk Plus är en mycket anpassningsbar, smart och flexibel helpdesklösning.
Mer om ServiceDesk Plus

Om ManageEngine
ManageEngine erbjuder lättanvända IT Management produkter till ett mycket bra pris. De är noggrant byggda och skalbara vilket gör att de passar de mindre företagen likväl som de allra största organisationerna. ManageEngine har idag över 60 000 kunder över hela världen. Produkterna finns att köpa hos Inuits partners i Sverige.

Relaterade länkar

Ämnen

Kategorier

Kontakter

Markus Arvidsson

Markus Arvidsson

Presskontakt Marketing Manager Marknadsföring och PR 08-753 05 10

Relaterat innehåll

Relaterade event

ManageEngine på KommITS i Tylösand

ManageEngine på KommITS i Tylösand

Tid 13 Oktober 2012 17:00 – 15 September 2012 15:00

Plats Hotell Tylösand, Halmstad

Introduktion till ServiceDesk Plus (webinar)

Introduktion till ServiceDesk Plus (webinar)

Tid 21 Mars 2013 14:00 – 14:45

Plats Webinar

Inuit AB - Effektiva och säkra IT-lösningar som förenklar din vardag

Inuit AB är en distributör specialiserad på produkter för drift och säkerhet för IT-system. Huvudfokus för verksamheten är att skapa kundnytta genom ökad produktivitet och säkra IT-plattformar. Lösningarna spänner över områden såsom ITSM-helpdesk, ärendehantering, hantering av klienter och mobila enheter, nätverks- och serverövervakning, molntjänster, IT-säkerhet, IT analytics, Identity Aceess Management och Active Directory.

Inuit AB

Enebybergsvägen 10A
182 86 Danderyd
Sverige