Pressmeddelande -
Få full kontroll över era mobiltelefoner med ManageEngine Desktop Central
Fler nyheter: Stöd för iOS 6, Windows 8, Windows Server 2012 och integrerad chatt
- Distribuera interna och publika appar till mobila enheter
- Hantera iOS 6 enheter, Windows 8 datorer och Windows 2012 servrar
IT-distributören Inuits leverantör ManageEngine lanserar stöd för hantering av mobiltelefoner i den senaste versionen av Desktop Central som är en lösning för att hantera servrar och klienter. Utöver utökningen av de mobila funktionerna för hantering av mobila enheter har Desktop Central också förbättrats med integrerad chatt och stöd för Apple iOS 6, Microsoft Windows 8 och Windows Server 2012.
Att göra personalen mobil har blivit ett av de viktigaste områden som företagen fokuserar på för att maximera sin produktivitet. Samtidigt ökar användning av mobil-appar kraftigt inom organisationerna, vilket gör hanteringen av mobil-appar till en kritisk funktion på IT-avdelningarna.
”Vi har arbetat med lösningar för hantering av mobila enheter under många år”, säger Thorir Eggertsson, VD på Inuit. ”Vi vet att de flesta kunder vill hantera sina mobila enheter på samma sätt som de idag hanterar sina arbetsstationer och andra nätverksanslutna enheter.”
Thorir ser fördelar med att ManageEngine lägger till denna funktion i Desktop Central och inte i en fristående produkt. ”Kunder vill kunna konfigurera och inventera samtliga system från en och samma centrala plattform och få spårbarhet över vilka enheter som är kopplade till respektive person.”
”Vi tror att en viktig orsak till att de flesta organisationer inte har införskaffat en Mobile Device Management (MDM) lösning idag inte enbart är på grund av de höga licenskostnaderna utan ligger i komplexiteten att komma igång. Vi tycker att ManageEngines Desktop Central är både enkel att komma igång med och har ett tilltalande pris.”
Hantering av Mobil-appar, Windows 8 och chatt
Desktop Central utökas med funktionalitet för applikationshantering på mobiler via sin Mobile Device Management (MDM) tilläggsmodul. Förutom att konfigurera och säkra enskilda mobila enheter och grupper av enheter kan Desktop Central administratörer hantera mobil-appar, inklusive:
- skapa ett applikationsarkiv för både interna och publika appar
- distribuera appar till enskilda enheter och grupper
- ta bort appar från enskilda enheter eller grupper
ManageEngine garanterar också att IT-avdelningar kan hantera iOS 6 samt Windows 8 och Windows Server 2012 så snart som dessa Microsoft-operativsystem släpps. Med anledning av det kommer nu Desktop Central med fullt stöd för Microsoft Windows 8 och Server 2012 vilket gör det möjligt att utföra patchhantering, programdistribution, inventering, fjärrhjälp, energihantering, konfigurationshantering och hantering av USB-enheter. Samtidigt kommer iOS 6 enheter omfattas av Desktop Centrals MDM funktioner, som inkluderar hantering av profiler, säkerhet, inventering och appar.
Slutligen har Desktop Central nu integrerad chatt som möjliggör en dialog mellan IT-administratör och användare under felsökning av datorproblem. Granskningsmöjligheten i chatten hjälper företag att uppfylla standarder och regelverk genom inspelning och säker arkivering av en kopia av varje chattsession.
Pris och tillgänglighet
Desktop Central 8 är tillgänglig omedelbart. MDM tilläggsmodulen säljs också separat och finns tillgänglig i alla versioner av Desktop Central. För priser och ytterligare information vänder du dig till Inuit eller dess partners.
För mer information och nedladdning av Desktop Central: www.inuit.se/manageengine_desktop_central/.
Kundomdömen
Videoklipp av kunder som beskriver deras Desktop Central implementeringar kan ses på ManageEngines webbplats.
För mer information kontakta:
Markus Arvidsson, Marknadsansvarig på Inuit AB,
e-post: markus.arvidsson@inuit.se, telefon: 070-645 01 38
Om ManageEngine Desktop Central
ManageEngine Desktop Central är en integrerad lösning för hantering av datorer och mobila enheter och omfattar programdistribution, patchhantering, service pack installation, inventering, fjärrhjälp, konfigurationer, systemverktyg, rapporter över användarinloggningar och Active Directory rapporter. Det är en nätverksneutral lösning som kan användas för att hantera datorer i Active Directory, arbetsgrupper eller andra katalogtjänstbaserade nätverk som Novell ® eDirectory. Desktop Central kan hantera datorer i flera domäner och kan även hantera datorer över WAN. Den levereras i två varianter, en för installation för företag och den andra för Managed Service Providers (MSPs) som kan hantera sina kunders datorer och mobila enheter. För mer information om ManageEngine Desktop Central www.inuit.se/manageengine_desktop_central/.
Relaterade länkar
Ämnen
Kategorier
Om Inuit AB
Inuit AB är en distributör och generalagent specialiserad på produkter för drift och säkerhet för IT-system. Huvudfokus för verksamheten är att skapa kundnytta genom ökad produktivitet och säkra IT-plattformar. Lösningarna spänner över områden såsom innehållskontroll av e-post- och webbtrafik, e-postarkivering och e-posthantering, klassificering av information, hantering av mobiltelefoner och pekplattor, antivirus, antispam, kryptering, mjukvarudistribution, inventarie- och licenshantering, ärendehantering och övervakning. Exempel på tillverkare som Inuit representerar på den svenska marknaden är Check Point, Bitdefender, Trustwave, Deepnet Security, Zoho ManageEngine, New Boundary, smartMan MDM, Avecto, Titus, Wave, Vembu och BlockMaster. Inuit har sitt huvudkontor i Danderyd, Stockholm. Inuits webbsida: http://www.inuit.se