Gå direkt till innehåll
ManageEngine Användarkonferens 2010

ManageEngine Användarkonferens 2010

Tid 5 Oktober 2010 13:00 – 6 Oktober 2010 17:00

Plats Stockholm. Adress meddelas senare.

Utbyt erfarenheter, bli inspirerad och lär dig utnyttja produkternas fulla potential Vi är glada att ha dig som kund på ManageEninges produkter och vi vill ge dig ett tillfälle att utbyta erfarenheter med andra likasinnade samt inhämta nya kunskaper från specialister på ManageEngine och Inuit. ManageEngine användarkonferens kommer att hjälpa dig förstå hur ManageEngines produkter passar ihop med varandra. På ITIL-utbildningen kommer du att lära dig att snabba upp dina IT-processer med hjälp av godtagna branschpraxis och rutiner. Du kommer lära dig hur ManageEngines produkter är byggda för att hjälpa till att genomföra dessa processer snabbare. Vi har mycket att lyssna och lära av varandra, det är dags att träffas. Programmet i korthet: ERFA workshop - ManageEngine 5 oktober kl. 13:00 - 19:00 (alt. 17:00) Till största delen handlar denna eftermiddag om dig, om hur du använder våra produkter och de utmaningar som ni står inför. Du kommer att delta i diskussionen med andra ManageEngine kunder och specialister från ManageEngine och Inuit. Du kommer få lyssna till hur andra organisationer har implementerat och använder sig av framförallt ServiceDesk Plus och OpManager. ManageEngine kommer att berätta hur du kan förenkla och automatisera genom att integrera ManageEngine's produkter. Kundcase: - Kenneth Verlage, CIO på DHL Express - UDK kommer berätta om hur införandet av ServiceDesk gick till på Umeå Energi och hur de arbetar med sin helpdesk idag. Vi avslutar dagen med mingel, mat och dryck kl. 17:00 - 19:00. ITIL utbildning med ManageEngine certifieringsexamen 6 oktober 9:00 - 17:00 (Värde 3000 kr) Vi tar dig genom det viktigaste inom ITIL. Vi visar dig hur du får ITIL-processer att fungera tillsammans med ManageEngine produkter utan någon större ansträngning. Du vill inte missa detta ett unika tillfälle där du får en utbildning som du direkt kan få nytta av i er organisation. Dessa huvudpunkter ingår i utbildningen: - Lär dig utav bra tillvägagångssätt som används runt om i världen med denna grundliggande ITIL-utbildning - Få en effektiv ITIL-utbildning anpassad för ServiceDesk Plus och OpManager - Vanliga scenarier och kundimplementationer - Bli certifierad av ManageEngine - Dela dina produkterfarenheter med andra ManageEngine användare Kursledare: Alex D. Paul, ITSM Director och specialist på ManageEngine. Alex har många års erfarenhet av att implementera ITIL och helpdesklösningar hos stora kunder runtom i världen. Mattias Sundberg, ITSM specialist på Inuit. Mattias har en gedigen erfarenhet av att implementera system för bl.a ServiceDesk och systemövervakning. Medverkande partners: Atea och UDK.

Kategorier

Kontakter

Markus Arvidsson

Markus Arvidsson

Presskontakt Marketing Manager Marknadsföring och PR 08-753 05 10

Relaterade event

ITIL Helpdesk - Nu förändras allt!

ITIL Helpdesk - Nu förändras allt!

Tid 5 Oktober 2010 08:30 – 12:00

Plats Centralt i Stockholm. Adress meddelas senare.

Dagens komplexa hot kräver skydd i flera lager

Dagens komplexa hot kräver skydd i flera lager

Tid 12 Oktober 2010 08:30 – 11:00

Plats Stockholm., adress meddelas senare.

Inuit AB - Effektiva och säkra IT-lösningar som förenklar din vardag

Inuit AB är en distributör specialiserad på produkter för drift och säkerhet för IT-system. Huvudfokus för verksamheten är att skapa kundnytta genom ökad produktivitet och säkra IT-plattformar. Lösningarna spänner över områden såsom ITSM-helpdesk, ärendehantering, hantering av klienter och mobila enheter, nätverks- och serverövervakning, molntjänster, IT-säkerhet, IT analytics, Identity Aceess Management och Active Directory.

Inuit AB

Enebybergsvägen 10A
182 86 Danderyd
Sverige